هواپیمایی ساوت-وست متوجه شده بود که وقتی مشتریان می خواهند بلیط خود را رزرو کنند یا یک اکانت اینترنتی بسازند، به عنوان اولین راه ارتباطی، شماره تلفن ثبت می کنند و آن ها نیز دقیقاً به همین خواستۀ مشتریان احترام گذاشتند. این بهترین ابزار ممکن ساوث-وست بود، زیرا امروزه همه دارای گوشی موبایل هستند و در نتیجه پیامک های شرکت در لحظه به دست مخاطب می رسید.
آخرین صحبت در مورد آژانس هواپیمایی
در تبلیغات گوگل شما هزینه می پردازید و در ازای پرداخت پول (بر اساس تعداد کلیک) سایت را براساس کلمات کلیدی ای که مشخص کردید، مدت زمانی به کاربران نمایش می دهد. مثلاً آژانس برای تور آنتالیا برنامه ریزی کرده ، گوگل در ازای دریافت هزینه، صفحه تور آنتالیا را برای مدت مشخصی به کاربران نمایش می دهد. تبلیغات گوگل نمونه بارز تبلیغات هدفمند و موثر هستند، زیرا هزینهٔ تبلیغ را فقط برای کاربرانی خرج می کنید، که به دنبال تور آنتالیا هستند. اما تبلیغات گوگل نیاز به تیم متخصص دارد، شرکت نوین یکی از شرکت های ارائه دهندۀ تبلیغات گوگل است. در صفحۀ تعرفۀ تبلیغات گوگل به راحتی می توانید با تعرفه های تبلیغ آشنا شوید.
خانم رضوی: ای وا! نه من که شمارمو ننوشتم. اگه همچین پیامی دیده بودم که الان جلوی شما نایستاده بودم و شکایت کنم. خب به کار و زندگیم می رسیدم. مگه برای این چیزا هم اس ام اس میدن؟ من ترسیدم شماره مو بزارم و کل روز برام پیامک تبلیغاتی بیاد!
به طور کلی صنعت گردشگری و آژانس های هواپیمایی به صورت خاص بیشترین قابلیت برای استفاده از بازاریابی پیامکی را دارند. به شرط آنکه درست و به جا از آن استفاده کنید، تا باعث افزایش فروش و رضایت از خدمات آژانس باشد.
"آیا پرواز تاخیر دارد؟"، "هواپیما دچار نقص فنی شده است و پرواز چندین ساعت به تاخیر می افتد؟"، "آب وهوا برای پرواز نامساعد است؟"
در این مقاله، ابتدا روش هایی که برای تبلیغات آژانس هواپیمایی وجود دارد را نام می بریم و پس از آن پیشنهاد ویژه ٔ خود را که پنل پیامکی ملی پیامک است را معرفی می کنیم. قرار است ببینیم که چگونه آژانس های هواپیمایی می توانند به بهترین نحو از بازاریابی پیامکی استفاده کنند و اس ام اس های که ارسال می کنند، به محبوب ترین پیامک های مشتریان شان تبدیل شوند. پس صبورانه ادامه ٔ مطلب را بخوانید.
انواع روش های تبلیغات برای آژانس هواپیمایی
"وای بازم اس ام اس تبلیغاتی! به خدا کشتنمون. راهی نیست بشه اینارو قطع کرد؟"
پیش از آنکه صحبتی کنیم، پیشنهاد می کنیم مکالمه زیر را مطالعه کنید:
لیستی از مشتریان VIP ایجاد کنید و براساس علاقه آنان، پیشنهاد و تخفیف ویژه بفرستید. با استفاده از رزروهای قبلی مشتریان، می توانید علایق آن ها را بیشتر بشناسید، مثلاً می توانید بفهمید سفرهای زیارتی بیشتر دوست دارند، به سفر در طبیعت تمایل دارند یا به گردش در مکان های تاریخی مشتاق هستند. این شخصی سازی یک تغییر اساسی در آژانس هواپیمایی ایجاد می کند و به راحتی شما را از سایر آژانس ها متمایز می کند.
ارسال خود را در زمان مناسب انجام دهید
سامانه ملی پیامکی همهٔ امکانات گفته شده در این مطلب را به همراه امکانات مفید دیگری را با تعرفه مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر علاقه دارید کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی کنید، با کارشناسان فنی ملی پیامک به شماره 02163404 زنگ بزنید، تا همکاران ما، برای روش و شیوه های تبلیغاتی مختلف به شما مشاوره رایگان بدهند.
خانم رضوی: آقا تروخدا بگید این طیاره تون قراره کِی پرواز کنه؟ به خدا من کار و زندگیمو ول کردم که به این پرواز برسم! بیمارستان بودم جونِ بچه ام.
فقط 350 هزار تومان
آژانس تبلیغاتی شما که حتما سایت دارد، نه؟ اگر جواب تان مثبت است که دو توصیه فوق العاده داریم:
1- تبلیغات گوگل
البته که می توانید از ایمیل یا شبکه های اجتماعی برای بازایابی کار خود استفاده کنید، اما آیا تا به حال کسی را دیدید که همهٔ ایمیل های دریافتی را چک کند؟ یا کسی که همهٔ پیام های تلگرام یا اینستاگرام خود را بخواند؟
حفظ مشتری دیروز راحت تر و مقرون به صرفه تر از جذب مشتری فرداست!
اگر به تبلیغات هدفمند و پربازده اینستاگرام علاقه مندید، به صفحۀ تبلیغات اینستاگرام ما در دیدوگرام مراجعه کنید.
می توانید برای مشتریان سرویس رزرو موبایلی راه بیاندازید و در همهٔ مراحل از جمله: تایید بلیط، پرداخت موفق و ... از سامانه پیامکی استفاده کنید. نکات زیر را در راه اندازی سامانه خود مدنظر داشته باشید:
- مراحل خرید بلیط از سامانه شما راحت باشد و تمامی کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.
- میزان امنیت سرویس باید کاملاً بالا باشد.
تخفیف ها و کوپن های پیامکی
بازاریابی پیامکی فقط زمانی برای صنعت گردشگری خوب کار می کند که با چرخه ٔ آن آشنایی داشته باشید. یکی از کلیدهای اصلی برای موفقیت در اس ام اس مارکتینگ، آغاز به موقع چرخه است. هر چه مشتریان زودتر در خبرنامه ٔ پیامکی عضو شوند، تبلیغات شما سریع تر به جریان می افتد. حتی اگر هنوز برنامه ریزی خاص و پیشنهاد ویژه ای ندارید سرویس سامانه پیامکی خود را راه اندازی کنید.
بلیط های موبایلی
نویسنده: تیم تحریریه پیامک