انواع روش های قیمت گذاری محصول; مقایسه 7 استراتژی قیمت گذاری – تابلو پیامک – سامانه پیامکی

با روش های قیمت گذاری در مجله پیامکی فراز آشنا شوید


با روش های قیمت گذاری در مجله پیامکی فراز آشنا شویدبا روش های قیمت گذاری در مجله پیامکی فراز آشنا شوید
راهنمای مطالعه

تحقیقات هاروارد نشان می دهد که بهبود استراتژی های قیمت گذاری شما به میزان 1% می تواند به رشد کسب و کار شما تا 11% کمک کند! مهم نیست که هدف شما رشد کسب و کار استارتاپی است یا معرفی محصول جدید به بازار؛ آشنایی با استراتژی های قیمت گذاری برای محصولات و خدمات مختلف بسیار مهم است. این امر علاوه بر افزایش سودآوری، مشتریان وفادار را نیز جذب می کند. بهترین روش های قیمت گذاری شامل قیمت گذاری مبتنی بر هزینه، قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، قیمت گذاری رقابتی، قیمت گذاری نفوذی، قیمت گذاری پویا و تهاجمی است. در این مقاله با توضیح کامل این روش ها به شما در کسب سود بیشتر، افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان وفادار بیشتر کمک می کنیم!

قیمت گذاری محصولات بر اساس هزینه؛ به هزینه تولید اولیه توجه کنید!

در روش قیمت گذاری هزینه به اضافه، قیمت یک محصول یا خدمات بر اساس مجموع تمام هزینه های تولید آن به اضافه درصد معینی از سود محاسبه می شود. به عبارت ساده تر، در این روش قیمت گذاری، با در نظر گرفتن تمام هزینه های خود، قیمتی را تعیین می کنید که برای شما سود به همراه داشته باشد و همچنین هزینه های اولیه شما را جبران کند. از این روش می توان برای محصولاتی استفاده کرد که تقاضای نسبتاً پایدار و رقابت کمی در بازارهای خود دارند. به عنوان مثال اگر تولید بسته آموزش زبان برای موسسه حدود 10 میلیون تومان هزینه داشته باشد و موسسه به دنبال سود 30 درصدی باشد، قیمت نهایی محصول 13 میلیون تومان خواهد بود.

به این ترتیب با در نظر گرفتن تمامی هزینه ها، قیمت نهایی مشخص و موجه است و شما کنترل کاملی بر قیمت محصول یا خدمات خود دارید. قیمت گذاری محصول مبتنی بر هزینه برای شرکت هایی که در مراحل اولیه هستند که به دنبال راهی ساده برای تعیین قیمت هستند مناسب است. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید؛ استفاده کنید سامانه پیامکی بسته بندی تبلیغات، همراه با استراتژی قیمت گذاری مناسب، به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

هزینه های تولید محصول را برای قیمت گذاری بر اساس هزینه محاسبه کنیدهزینه های تولید محصول را برای قیمت گذاری بر اساس هزینه محاسبه کنید

قیمت های رقابتی؛ قیمت گذاری بر اساس رقبا!

برخلاف روش‌های سنتی که بر محاسبه هزینه‌های تولید متکی هستند، یک استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی قیمتی را ارائه می‌دهد که با محصولات و خدمات رقبا در بازار مطابقت دارد. هدف از این استراتژی جذب سهم بیشتر از بازار و پیشی گرفتن از رقبا در شرایط افزایش تقاضا برای محصولات مشابه است. قیمت های رقابتی و جذاب مشتریان را به سمت برند شما سوق می دهد.

با این حال، رقابت شدید قیمت گاهی منجر به حاشیه سود کمتر و حتی زیان می شود. بنابراین، باید با احتیاط از این روش استفاده کنید. در شرایطی که بازار به دلیل تعداد زیاد رقبا اشباع شده است و تمایز بین محصولات یا خدمات چندان زیاد نیست، قیمت گذاری رقابتی راه موثری برای جذب مشتری است. پس از تعیین قیمت های رقابتی، باید محصول یا خدمات خود را به مشتری ارائه دهید. با توجه به تناسب قیمت گوشی ابری با سرعت بالایی که دارد، استفاده از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان راه خوب و هوشمندانه ای است.

قیمت گذاری بر اساس ارزش؛ برای تعیین قیمت به نظر مشتری توجه کنید!

در قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، به جای تمرکز بر هزینه های تولید یا قیمت محصولات رقبا، بر ارزشی تمرکز می کند که محصول یا خدمات شما برای مشتری ایجاد می کند. به عبارت دیگر، برای تعیین قیمت، باید به درک مشتری از ارزش محصول یا خدمات خود اهمیت دهید! این روش قیمت گذاری کاملاً مشتری مدار است و بر اساس هزینه ای که مشتری مایل است برای محصول یا خدمات شما بپردازد تعیین می شود.

روش قیمت گذاری مبتنی بر ارزش برای شرکت هایی مناسب است که محصول یا خدماتی با ارزش بالا ارائه می کنند. اگر جزو این دسته از شرکت ها هستید، بسته به شایستگی آنها قیمت دستگاه برای ذخیره شماره تلفن مشتریانیکی از آنها را برای خود تهیه کنید و با ثبت شماره مشتری با آنها تماس بگیرید. به این ترتیب اگر بعد از مدتی قصد افزایش قیمت محصولات خود را دارید، ابتدا باید با افزایش کیفیت، ارزش خرید را افزایش دهید!

روش قیمت گذاری پویا قیمت ها دائما در حال تغییر هستند!

در روش قیمت گذاری پویا، قیمت ها به طور مستمر بر اساس تغییرات بازار، تقاضا و رقابت تنظیم می شوند. بنابراین، قیمت ها ثابت نیستند و در عرض یک روز، یک هفته یا حتی بلافاصله تغییر می کنند! با تعدیل قیمت ها در زمان های مختلف می توانید حداکثر سود را از محصولات یا خدمات خود به دست آورید.

این روش همچنین با ارائه قیمت های مطلوب تر در زمان های مختلف باعث رضایت بیشتر مشتریان می شود. قیمت سهام و تلفن همراه نمونه های رایج قیمت گذاری پویا هستند. در صورت استفاده از این روش قیمت گذاری، قیمت ها در زمان ارسال کاهش می یابد یک پیام متنی حاوی لینک محصولات یا خدمات، کمترین قیمت را به مشتریان خود اطلاع دهید.

تغییر قیمت ها بر اساس شرایط بازار در قیمت گذاری پویاتغییر قیمت ها بر اساس شرایط بازار در قیمت گذاری پویا

روش قیمت گذاری مداخله ای راهی به سوی شرکت های جدید!

در قیمت گذاری نفوذ، استارت آپ ها محصولات با ارزش و با کیفیت بالا (حتی بهتر از سایر رقبا!) را با قیمت کمتری نسبت به رقبا عرضه می کنند! هدف از این استراتژی جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار است. با ارائه قیمتی جذاب، مردم تمایل بیشتری به امتحان محصول یا خدمات شما خواهند داشت. این یک پایگاه مشتری وفادار در دراز مدت ایجاد می کند!

وقتی از قیمت پایین تر استفاده کنید… پیشبرد فروشاین امر باعث جذب مشتریان از رقبای شما و همچنین افزایش آگاهی از برند شما می شود. طبیعتاً فروش با قیمت کمتر به معنای سود کمتر در کوتاه مدت است. باید بدانید که پس از جذب مشتریان جدید از این طریق، بازگرداندن قیمت ها به حالت اولیه مشکل است و همین امر باعث نارضایتی مشتریان می شود.

قیمت گذاری اقتصادی؛ کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت ها!

در روش قیمت گذاری اقتصادی، قیمت یک محصول یا خدمات به دلیل کاهش هزینه های تولید، به طور قابل توجهی کمتر از قیمت رقبا تعیین می شود. این استراتژی برای جذب مشتریانی که به دنبال گزینه های ارزان تر هستند استفاده می شود. روش قیمت گذاری اقتصادی برای شرکت هایی که به دنبال ایجاد یک برند لوکس یا ارائه خدمات با کیفیت بالا هستند مناسب نیست.

حتما دیده اید که از این روش در هایپرمارکت های بزرگ استفاده می شود. فروشگاه ها با خرید عمده و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند! تمرکز روش اقتصادی بر تبلیغات است تا بتوانید بیشتر ببینید. برای آشنایی با روش های تبلیغات، مقاله “تبلیغات چیست؟» مجله پیامکی فراز به شما کمک می کند.

روش تعیین قیمت اقتصادی با کاهش هزینه های تولید محصولروش تعیین قیمت اقتصادی با کاهش هزینه های تولید محصول

قیمت گذاری اخاذی راهی برای جذب مشتریان برجسته!

در قیمت گذاری skimming، قیمت یک محصول یا خدمات در ابتدا به طور قابل توجهی بالا است و با گذشت زمان کاهش می یابد. هدف از این استراتژی کسب حداکثر سود از مشتریان در زمان عرضه و سپس جذب آنها با کاهش قیمت است! این استراتژی بر مشتریانی متمرکز است که مایلند برای یک محصول یا خدمات جدید و منحصر به فرد هزینه بالایی بپردازند. قیمت بالا باعث ایجاد حس انحصاری برای محصول یا خدمات می شود. البته باید بدانید که برای اجرای این استراتژی نیاز به سرمایه زیادی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات جدید دارید.

روش قیمت گذاری گران.  قیمت اولیه بالا و قیمت کمتر در طول زمانروش قیمت گذاری گران.  قیمت اولیه بالا و قیمت کمتر در طول زمان

قیمت گذاری مناسب محصول همراه با تبلیغات موثر؛ موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید!

در این مقاله با ارائه 7 استراتژی عالی برای تعیین قیمت، پاسخ کاملی به سوال چگونه قیمت را تعیین می کنید؟ دادیم؛ برای انتخاب روش مناسب باید به نوع کسب و کار، هدف و شرایط بازار توجه کرد. برای استارت‌آپ‌ها و محصولات با تقاضای کم، روش‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه و نفوذ مناسب است. مشاغلی که در بازار رقابتی فعالیت می کنند و می خواهند مشتریان بیشتری را جذب کنند باید از روش های قیمت گذاری رقابتی و پویا استفاده کنند. برای محصولات با ارزش بالا، قیمت گذاری مبتنی بر ارزش ایده آل است. همچنین شرکت هایی که به دنبال کاهش هزینه ها هستند بهتر است از روش اقتصادی استفاده کنند.

در نهایت، برای محصولات و خدمات خاص و نوآورانه، قیمت گذاری تهاجمی بسیار سودآور است! علاوه بر انتخاب استراتژی قیمت گذاری مناسب، توجه به تبلیغات و بازاریابی نیز ضروری است. شرکت فراز اس ام اس با ارائه خدمات تلفن مجازی، تلفن ابری و سامانه ارسال پیامک انبوه ابزارهای موثری برای تبلیغات و ارتباط با مشتریان ارائه می دهد. با استفاده از این خدمات می توانید برند خود را به بهترین شکل تبلیغ کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

منبع: https://farazsms.com/pricing-methods/